Hep Birlikte C++ Öğrenelim // C++ Öğreniyoruz.

C++ dili hakkında bilgiler, kaynaklar, dokümanlar ve örneklerin bulunduğu bölümümüz.
Kullanıcı avatarı
admin
Sistem Geliştiricisi
Sistem Geliştiricisi
Mesajlar: 1202
Kayıt: 28 Ağu 2022 04:38
Konum: Database
Meslek: Teknisyen
Teşekkür etti: 878 kez
Teşekkür edildi: 680 kez
İletişim:

DERS 7: C++ da Fonksiyonların Kullanılması

Mesaj gönderen admin »

Fonksiyonların Kullanılması
Karmaşık yapılı C++ programlarındaki bu karmaşıklığı azaltmak ve programı modüler bir yapıya kavuşturmak için fonksiyonlardan yararlanılır.

Fonksiyon, programcının tekrarlanan kodlar yazmasını önler. Fonksiyon belirli bir adı olan program parçalarıdır. Fonksiyonların çalışabilmesi için bir başka fonksiyondan adı ile çağrılması gerekmektedir.

Aslında C++ programları fonksiyonlardan oluşur.
Şu ana dek kullandığımız main() de bir fonksiyondur.(Ana fonksiyon olarak kullanıyorduk)

Ancak bu fonksiyonun bir başka fonksiyon içinden çağrılmasına gerek yoktur. Her C++ programında bir main() fonksiyonun yer alması gerekmektedir. main() fonksiyonu, program çalıştırıldığında otomatik olarak çağrılan bir fonksiyondur. Bir main() fonksiyonu içinden bir başka fonksiyon çağrılabildiği gibi, herhangi bir fonksiyon içinden bir başka fonksiyon çağrılabilir.

Fonksiyon(lar) Nasıl Çalışır ?


Bir fonksiyon çalıştırıldığında, onun bir işi yerine getirmesi beklenecektir. Fonksiyonun döndürdüğü (ürettiği) değer onu çağıran fonksiyona aktarılarak bu değer işlenmeye devam edebilir.
Veya fonksiyon bir değer üretir, ancak bu değer ana programa aktarılmaz. Bir fonksiyon çalıştıktan sonra, kontrol yeniden onu çağıran programa geçer. Ana programın bir alt satırından itibaren diğer deyimler çalışmaya devam eder.

Fonksiyonların Tanımlanması

Fonksiyonların kullanılabilmesi için belirli bir biçimde tanımlanması gerekmektedir. Bu yapı aşağıda belirtildiği biçimde olacaktır. Her şeyden önce bir fonksiyonun mutlaka bir adı olmalıdır.

Kod: Tümünü seç

tür fonksiyon_adı(parametre_listesi)
{
deyimler
}
Bu tanıma göre fonksiyondan elde edilecek değerin türü belirlenebilir. Örneğin, test isimli bir fonksiyon tamsayı sonuç döndürecek ise int test() biçiminde bir tanım yapılabilir.

Örnek:
Bir sayi() fonksiyonunun tamsayı değer döndürececeğini varsayalım. Bu durumda,

Kod: Tümünü seç

int sayi(); 
biçiminde tanımlanabilir. Bu fonksiyon herhangi bir parametre listesi içermediği için,

Kod: Tümünü seç

int sayi(void); 
biçiminde de ifade edilebilir. Tamsayı türünde bir x parametresine sahip ise,

Kod: Tümünü seç

int sayi(int x); 
tanımı yapılır. Eğer sayi() isimli fonksiyon herhangi bir değer döndürmeyecek ise,

Kod: Tümünü seç

void sayi(); 
biçiminde tanımı yapılabilir. Ancak bu fonksiyon herhangi bir değer döndürmeyecek ve tamsayı türünde bir x parametresini kullanacak ise,

Kod: Tümünü seç

void sayi(int x); 
gibi bir tanımı yapılır.

Örnek :
Bir ana fonksiyondan bir başka fonksiyon çağırarak işlem yapmak istiyoruz. Çağırmak istediğimiz fonksiyonun adı mesaj_gor() olsun ve bu fonksiyon sadece bir mesaj görüntüleme işlemini yerine getirsin;

Kod: Tümünü seç

#include <iostream>
using namespace std;


int mesaj();
int main()
{
   mesaj();
}

int mesaj()
{
   cout << "mesaj basariyla goruntulendi.." << "\n";
   system("PAUSE");
} 

Fonksiyonun Değer Döndürmesi


Bir fonksiyon çalıştığında, doğal olarak bir sonuç üretecektir.
Bu sonucun, kendisini çağıran fonksiyona gönderilmesi veya bir başka deyişle döndürülmesi söz konusu ise, fonksiyon içinde return deyimini kullanırız.

Örnek :
Bir ana fonksiyondan bir başka sayilar() isimli fonksiyon çağrılmaktadır. Söz konusu sayilar() fonksiyonunda sayi değişkeninin değeri 5 olarak belirlenmiştir. Bu değeri ana programa döndürmek istiyoruz.

Kod: Tümünü seç

#include <iostream>
using namespace std;

int sayilar();

int main()
{
   cout << "Sonuc:" << sayilar()<< "\n";
   system("PAUSE");
}

int sayilar()
{
   int sayi=5;
   return (sayi);
} 
Fonksiyonlar Arasında Parametre Geçirme

Her fonksiyon bir diğerinden bağımsız olarak düzenlenir. Bir fonksiyon içinde yer alan bir değişkeni bir başka fonksiyon içinde aynen kullanamayız. Bunun için farklı yöntemlere başvurulur.
Bunlardan birincisi, fonksiyonlar arasında parametre geçirilmesidir.
Parametre geçirilmesini sağlamak için fonksiyonlar şu şekilde tanımlanır:

Kod: Tümünü seç

tür fonksiyon_adı (parametre_listesi)
{

deyimler

}
Hiç parametresi olmayan fonksiyonlar da olabilir. Bu gibi durumlarda parametre listesi boş bırakılabileceği gibi void de yazılabilir.

Örnek:

Bir fonksiyon yardımıyla üs alma işlemlerini yerine getirmek istiyoruz. Bu işlem, x ve y verildiğinde ifadesinin değerini hesaplayacaktır. Programımızı hazırlayalım ;

Kod: Tümünü seç

#include <iostream>
using namespace std;

int us(int sayi, int ussu);

main ()
{
   cout << "Islem sonucu :" << us(5,2) << "\n";
   system("PAUSE");
}

int us(int sayi, int ussu)
{       
   int sonuc=1;
   int i;

   for(i = 0; i < ussu; i++)
      sonuc *= sayi;
   return(sonuc);
} 
sonuç 25 dir .
Küresel Değişkenler Yardımıyla Fonksiyonlar Arasında Değer Taşımak

Fonksiyonlar arasında parametre geçirerek veri aktarılması işleminin nasıl gerçekleştirilebildiğini gördük.
Benzer bir sonuca ulaşmak için küresel değişkenlerden de yararlanabiliriz. Küresel değişkenleri derslerin başında incelemiştik. Küresel değişkenler, programın çalışması boyunca, fonksiyonlar dahil, değeri geçerli olan değişkenlerdir.

Küresel değişkenler fonksiyonların içinde değil, ondan önce tanımlanır. Bir küresel değişken tanımından sonra yer alan tüm fonksiyonlar için bu değişkenin değeri geçerlidir.

Static Değişkeninin Fonksiyonlarda Kullanımı

Bu tür değişkenler, fonksiyon terkedildiğinde değerlerini kaybetmezler. Aynı fonksiyon bir daha çalıştırıldığında, daha önceki değer yeniden kullanılabilir.

Program içindeki bir fonksiyonun ya da küresel değişkenin başına static tanımı yapıldığı takdirde, bu fonksiyon veya değişken diğer kaynak program dosyalarına karşı erişilmez olacaktır. Bunun anlamı, diğer dosyalardan yapılacak erişimlere karşı "gizli" kalacaktır.

Hazır Fonksiyon Nedir ?

C++'da iki fonksiyon türü ile karşılaşıyoruz. Bunlardan birincisi C++'nın hazır fonksiyonları, diğer ise kullanıcı tarafından yaratılan fonksiyonlardır.

C++'nın hazır fonksiyonları, adından da anlaşılabileceği gibi, programcıya hazır olarak sunulan fonksiyonlardır. Bu fonksiyonlar bir C++ kitaplığında yer alır. Bu kitaplık dosyası programın başında #include deyimi ile programa dahil edilir. Böylece program bu kitaplık içinde yer alan tüm fonksiyonları doğrudan kullanabilir.

Örnek:
Program içinde C++'nın cos() matematiksel fonksiyonu kullanmak istiyoruz. Bu fonksiyonun kullanılabilmesi için, programın başında matematik kitaplığı programa dahil edilmelidir:

Kod: Tümünü seç

#include<math> 
Daha zeki olmanın tek yolu, daha zeki bir rakiple oynamaktır.

Etiketler:
Kullanıcı avatarı
admin
Sistem Geliştiricisi
Sistem Geliştiricisi
Mesajlar: 1202
Kayıt: 28 Ağu 2022 04:38
Konum: Database
Meslek: Teknisyen
Teşekkür etti: 878 kez
Teşekkür edildi: 680 kez
İletişim:

DERS 8: C++ da Yapılar,Fonksiyonlarla birlikte kullanımı,Birlikler

Mesaj gönderen admin »

Yapılar

C++ 'da birbirleriyle ilişkili veri gruplarına yapı (struct) adı verilmektedir.
Yapı, farklı veri türlerine sahip değişkenlerin bir grup olarak değerlendirilmesi ve bu grubun bir isimle kullanılması amacıyla tercih edilir.

Yapılar şu şekilde tanımlanıyor:

Kod: Tümünü seç

struct yapı-adı
{
  alanlar
} değişken listesi;
Yapının içinde yer alan her bir veri tür tanımına yapının üyeleri yada alanları adı verilmektedir. Yapıların, birçok programlama dilinde yer alan kayıt kavramı ile aynı olduğunu söyleyebiliriz.
Örnek:
Bir kuruluştaki personelin verileri farklı değişkenlerle ifade edilebilir.
Örneğin, numara ile personel numarası gösterilebilir. Bu değişkenin veri türü tamsayı olabilir. Benzer biçimde personel adı karakter olarak adi isimli değişken içinde saklanabilir. Son olarak, ücreti çift duyarlıklı bir sayı olarak, double veri türü biçiminde ve ucret adıyla ifade edilebilir.

Sayılan bu değişkenlerin tümü bir personel ile ilişkilidir. O halde bu değişkenleri personel isimli bir yapı biçiminde gruplayarak tanımlayabiliriz.

Kod: Tümünü seç

struct personel
{
   int numara;
   char adi;
   double ucret;
} p;

Bu tanımdan şu anlaşılmaktadır:
personel Yapının adı. Bu adın tanımlanması zorunlu değildir.
numara, adi, ucret Yapının içerdiği alanlar.
p Yapı değişkeni.
Yapı Değişkenlerinin Kullanımı
Yapının her bir alanına tek tek ulaşılabilir. Bunun için yapı değişkenleri aşağıda belirtildiği biçimde kullanılır:

Kod: Tümünü seç

yapı_değişkeni.alan_adı
Örnek olarak, aşağıda gösterildiği biçimde bir yapı tanımlandığını varsayalım:

Kod: Tümünü seç

testYapi adında bir yapı tanımı.

Kod: Tümünü seç

struct testYapi 
{ 
     int x;
     char y;
     int z;
} test;
Bu yapının herbir alanına C++ programının herhangi bir yerinde erişilebilir. Bunun için, yapı değişkeni ve alanı birbirinden (.) işleci ile ayrılmak suretiyle kullanılır. Yapının x alanını,

test.x

biçiminde kullanabiliriz.

Örnek :
Üyeler ile ilgili çeşitli alanların yer aldığı UYE isimli bir yapı tanımlayalım. Bu yapının her bir alanına bir değer atadıktan sonra ekranda görüntülenmesini istiyoruz. Bunu şu şekilde yaparız ;

Kod: Tümünü seç

#include <iostream>
using namespace std;

struct UYE 
{
   int numara;
   char adi[25];
   double msay;
};
UYE  u;

int main ()
{
   u.numara=1;
   strcpy(u.adi,"admin");
   u.msay=700;

   cout << "Uye numarasi:" << u.numara << "\n";
   cout << "Uye adi:" << u.adi << "\n";
   cout << "Uye Mesaj Sayisi:"<< u.msay << "\n";
   system("PAUSE");
} 
Program çalıştığında şöyle bir sonuç alırız ;

Kod: Tümünü seç

Forum üye adımı,numaramı ve mesaj sayımı ekranda görürüz.

Birden Fazla Yapı Değişkeninin Kullanımı

Önceki kısımlarda bir yapı ile birlikte sadece bir değişken kullandık.
Bazı uygulamalarda, aynı yapıyı birden fazla değişkenin kullanması istenilebilir. Bunun için yapı içinde birden fazla değişken tanımlanabilir.
Örneğin aşağıdaki gibi bir tanım, aynı yapının u1 ve u2 adıyla farklı iki değişken tarafından kullanılabileceğini göstermektedir.

Kod: Tümünü seç

struct uye 
{ 
      int numara;
      char adi;
      double ucret;
} u1,u2;
Alan Uzunluklarının Belirlenmesi

Yapı içinde yer alan alanların bellekte işgal edecekleri alanları belirleyerek yapı ile birlikte tanımlamak mümkündür.
Böylece belleğin daha etkin kullanılması sağlanabilir.
Örneğin, ders_adi isimli bir alanın uzunluğunun en fazla 20 karakterden oluşması söz konusu ise, söz konusu alan yapı içinde aşağıdaki gibi tanımlanabilir.

Kod: Tümünü seç

char ders_Adi [20];
ders_adi adindaki char dizisine 20 karakterlik yer ayrılıyor.

Alanlara Başlangıç Değeri Vermek

Yapı içinde yer alan her bir alana bir başlangıç değeri atamak mümkündür.
Bu tür bir atama yapılırken dikkat edilecek en önemli nokta, alanların veri türü ile atanan veri türünün uygun olmasıdır.

Kod: Tümünü seç

struct denemeyapi
{ 
     alanlar;
     ...
} degisken={baslangıc degerler};
Fonksiyonlarla Kullanımı

Bir yapı, bir fonksiyona aynen diğer veri türlerinde olduğu gibi parametre biçiminde geçirilebilir ve bir fonksiyon bir yapıyı kendisini çağıran fonksiyona döndürebilir.

Bir yapı tanımlandıktan sonra, bir fonksiyon bu yapının her bir elemanını kullanıyorsa, yapının elemanları tek tek fonksiyona geçirilmez. Bunun yerine, yapının doğrudan fonksiyona geçirilmesi yeterlidir.

Kod: Tümünü seç

fonk1(struct personel yapı);

struct personel fonk2();
{ 
      ...
      ...
}
fonksiyon1 çağrılırken yapı isminde struct personel türünden bir yapı parametre olarak veriliyor; fonksiyon2 struct personel türünden bir yapı döndürüyor.


Yapılara Gösterge Bildirimi


Yapılara erişmenin bir diğer yolu, göstergelerin kullanılmasıdır.
Bir yapı değişkeni diğer değişken türlerinde olduğu gibi, göstergelerle de tanımlanabilir.

Örneğin aşağıdaki yapı bir per değişkeni ile ifade edilebildiği gibi, aynı yapı *p göstergesi ile de ifade edilebilmektedir.

Program içinde yapı değişkeni ile her bir alanı (.) işleci ile birbirinden ayrılarak kullanılabiliyordu.

Örneğin, numara alanı,

Kod: Tümünü seç

per.numara
biçiminde ifade edilebilmektedir. Göstergelerin kullanımında ise daha farklı bir işlem yapılır. Nokta işleci yerine (->) ok işleci kullanılır.

Örneğin, numara alanını,

Kod: Tümünü seç

p->numara
şeklinde gösteririz.

örnek :

Kod: Tümünü seç

struct personel 
{ 
      int numara;
      char adi;
      double ucret;
} per, *p; 
per, yapı cinsinde bir değişken, p ise yapıyı gösteren göstergedir.


Birlikler

Yapılara benzeyen bir diğer kavram, birlik adıyla bilinir.
Yapılar, belirli bir grup alanın tek bir değişken biçiminde ifade edilmesini sağlıyordu. Değişkenin her bir alanı için bellekte ayrı bir yer ayrılıyordu. Dolayısıyla her bir alan gerek duyulduğunda tek tek kullanılabiliyordu.

Birliklerde ise, birliğin tümü için bellekte tek bir yer ayrılır. Bu yer, birliğin en büyük alanı kadardır.
Birlikler şu şekilde tanımlanmaktadır:

Kod: Tümünü seç

union birlik_adı
{

alanlar

} değişken_listesi;
Örnek olarak aşağıdaki birlik tanımını gözönüne alalım:

Kod: Tümünü seç

union test
{
      int x;
      char y[10];
} p;
u tanıma göre x tamsayısı için bellekte 4 baytlık yer ayrılmaktadır.
Birlik içinde yer alan y değişkeni için 10 baytlık yer ayrılmıştır. Bu durumda, birlik için en fazla 10 baytlık bir yer ayrılmıştır. Ayrılan bu alan, birliğin her bir alanı tarafından ortak kullanılır.
Yapılarda ele alarak incelediğimiz örneği aynen kullanalım. Diğerinden tek farkı, yapı yerine birlik tanımı yapılmasıdır.

Kod: Tümünü seç

#include <iostream>
using namespace std;

union UYE
{
   int numara;
   char adi[5];
   double msay;
};
int main ()
{
   UYE u;
   u.numara=1;
   strcpy(u.adi,"admin");
   u.msay=700;

   cout << "Uye numarasi:" << u.numara<< "\n";
   cout << "Uye adi:" << u.adi << "\n";
   cout << "Uye mesaj sayisi:"<< u.msay << "\n";
   system("PAUSE");
} 
Sonuçta ;
Üye numarasını gösteren numara ve üye adını gösteren adi alanlarına değerler yerleştirilmesine rağmen görüntülenmemiştir. Çünkü birlik içindeki en son hangi alana veri yerleştirilirse, daha öncekilerin yerini alır.
Daha zeki olmanın tek yolu, daha zeki bir rakiple oynamaktır.
Kullanıcı avatarı
admin
Sistem Geliştiricisi
Sistem Geliştiricisi
Mesajlar: 1202
Kayıt: 28 Ağu 2022 04:38
Konum: Database
Meslek: Teknisyen
Teşekkür etti: 878 kez
Teşekkür edildi: 680 kez
İletişim:

DERS 9: C++ da Sınıf ve Nesneler

Mesaj gönderen admin »

Sınıflar
C++ programlama dili nesneye yönelik bir programlama dilidir.
Program içinde nesnelerin tanımlanması önem taşımaktadır. Nesnelerin yaratılması amacıyla sınıflar (class) kullanılır.

Sınıf, progaramlarda gerçek nesneleri yaratmak için kullanılan bir yapıdır. Sınıf, veri üyeleri (data members) ve üye fonksiyonlarını (member functions) tanımlayarak nesnenin yapısını ve davranış biçimini ortaya koyar.

C++'da sınıfları farklı yollardan oluşturmak mümkündür ;
struct anahtar sözcüğüyle

union anahtar sözcüğüyle

class anahtar sözcüğüyle
struct Yapısı ile Sınıf Oluşturma

Struct ile bir sınıf oluşturduğumuzda, bu yapı hem veri hem de kodları içerisinde barındır. Bunun anlamı, struct yapısı içinde veri tanımları yanında fonksiyon tanımlarına da yer verilecektir.
Bu fonksiyonlar sınıflar için üye fonksiyonlar olarak değerlendirilir.

Bu şekilde bir sınıf oluşturulması, gerçek nesneler için uygun bir yol değildir.

C++'da struct bildirimi içindeki üye verileri public'tir. Burada public olan kısmı, veri ve fonksiyonların topluluk dışında kalan kısmıdır. Böyle olunca nesneleri struct ile tanımlamanın eksikliği ortaya çıkar. Bu yapı nesneleri veriyi gizleyemez. Halbuki, veri saklanması gerçek nesnelerin tanımlanması için bir ön koşuldur. struct nesneleri veriyi koruyup gizlemediğinden, main() fonksiyonunun kodu nesnenin içinde tanımlanmış her şeye erişebilir.

Kod: Tümünü seç

struct sınıf_adı
{
      veri tanımları;
      üye fonksiyonlar();
}nesne listesi; 

Örnek :

Bir küre nesnesi oluşturmak ve onu kullanmak istiyoruz.
Bu nesneyi struct yapısı içinde oluşturacağız. Söz konusu küre nesnesinde aşağıdaki verileri kullanırız.

x, y, z : Kürenin Koordinatları
R : Kürenin Yarıçapı

Kürenin alanı ve hacmi aşağıdaki formüllerle hesaplanır;
Bir kürenin hacim formülü V = 4/3 πr³'tür.
Aşağıda verdiğim programı, kürenin koordinatlarını, alanını ve hacmini ekranda görüntüleyecektir.

Kod: Tümünü seç

#include <iostream>
using namespace std;
const float PI = 3.14159; 
// Bir küre sınıfı...
struct Kure
{
   float r;
   float x, y, z;
// Kürenin hacmi..
   float hacim()
   {
     return (r * r * r * 4 * PI / 3);
   }
// Kürenin alanı..
   float alan()
   {
     return (r * r * 4 * PI);
   }
}k;
int main()
{
   k.r=1.0;
   k.x=2.0;
   k.y=3.0;
   k.z=4.0;
   cout << "X = " << k.x 
   << ", Y = " << k.y
   << ", Z = " << k.z 
   << ", R = " << k.r << "\n"
   << "Alan =" << k.alan() << "\n"
   << "Hacim=" << k.hacim() << "\n";
   system("PAUSE");
    
} 
class ile Sınıf Oluşturma

C++'da gerçek nesnelerin yaratılması işlemi class ile olur. Sınıf nesneler, yaratmak için kullanılan yöntemdir. Sınıfları class ile şu şekilde bildirimi yapılır:

Kod: Tümünü seç

class sınıf_adı
{
      private veri ve fonksiyonlar;

public:
      public veri ve fonksiyonlar;

}nesne listesi; 
Bir sınıfın bazı bölümlerini programın diğer bölümleri tarafından erişilebilir hale getirmek söz konusu ise, public anahtar kelimesi ile bu belirtilir.
Herhangi bir tanım yapılmaz ise, sınıf içinde belirtilen tüm bölgelerin özel bölge olduğu, yani private kabul edildiği varsayılır. Bu durumda bu bölgelerin tümüyle sınıfın üyesi bir fonksiyon tarafından kullanılabileceği anlaşılmaktadır.

Sınıf İçinde Yerel Fonksiyonların Tanımlanması

Sınıfın sahip olduğu fonksiyonları, class ile başlayan sınıf tanımı içine yerleştirebiliriz. Bu tür fonksiyonlara yerel fonksiyonlar (in-line functions) adı verilmektedir. Yerel fonksiyonlar genel fonksiyonlara oranla daha hızlı çalışır. O halde bu fonksiyonlar C++ programlarının verimini artıran olanaklar olarak kabul edilebilir.

Örnek:
Bir önceki örnekteki gibi bir kürenin konumuna ilişkin koordinatları, alanını ve hacmini görüntüleyen programı yapalım . Bu sefer class anahtar kelimesini kullanalım.

Kod: Tümünü seç

#include <iostream>
using namespace std;
const float PI = 3.14159; 
// Bir küre sınıfı...
class Kure
{
   public:
   float r;
   float x, y, z;
   // Kürenin hacmi..
   float hacim()
   {
      return (r*r*r*4*PI / 3);
   }
   // Kürenin alanı..
   float alan()
   {
      return (r * r * 4 * PI);
   }
}k;
int main()
{
   k.r=1.0;
   k.x=2.0;
   k.y=3.0;
   k.z=4.0;
   cout << "X = " << k.x 
   << ", Y = " << k.y
   << ", Z = " << k.z 
   << ", R = " << k.r << "\n"
   << "Alan =" << k.alan() << "\n"
   << "Hacim=" << k.hacim() << "\n";
   system("PAUSE");
} 
Daha zeki olmanın tek yolu, daha zeki bir rakiple oynamaktır.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 907
Kayıt: 30 Ağu 2022 21:59
Konum: DÜZCE/Akçakoca
Meslek: MADEN MÜHENDİSİ
Teşekkür etti: 258 kez
Teşekkür edildi: 759 kez
İletişim:

Re: Hep Birlikte C++ Öğrenelim // C++ Öğreniyoruz.

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Elinize sağlık...!!! Administrator döktürmüşte döktürmüş.....İnşallah içeriği çalıntılanmaz....
Verily We have granted thee a manifest Victory
Fetih Suresi - 1.Ayet


Resim
Resim
Kullanıcı avatarı
admin
Sistem Geliştiricisi
Sistem Geliştiricisi
Mesajlar: 1202
Kayıt: 28 Ağu 2022 04:38
Konum: Database
Meslek: Teknisyen
Teşekkür etti: 878 kez
Teşekkür edildi: 680 kez
İletişim:

Re: Hep Birlikte C++ Öğrenelim // C++ Öğreniyoruz.

Mesaj gönderen admin »

TRWE_2012 yazdı: 31 Ağu 2022 03:34 Elinize sağlık...!!! Administrator döktürmüşte döktürmüş.....İnşallah içeriği çalıntılanmaz....
Rica ederim abi. Umarım çalınmaz. Emeğe saygı.
Daha zeki olmanın tek yolu, daha zeki bir rakiple oynamaktır.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 907
Kayıt: 30 Ağu 2022 21:59
Konum: DÜZCE/Akçakoca
Meslek: MADEN MÜHENDİSİ
Teşekkür etti: 258 kez
Teşekkür edildi: 759 kez
İletişim:

Re: Hep Birlikte C++ Öğrenelim // C++ Öğreniyoruz.

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

admin yazdı: 31 Ağu 2022 03:42
TRWE_2012 yazdı: 31 Ağu 2022 03:34 Elinize sağlık...!!! Administrator döktürmüşte döktürmüş.....İnşallah içeriği çalıntılanmaz....
Rica ederim abi. Umarım çalınmaz. Emeğe saygı.
Çalınırsa , dava edersin ve o hırsızdan yüklü bir tazminat alırsın mahkeme yolu ile....
Verily We have granted thee a manifest Victory
Fetih Suresi - 1.Ayet


Resim
Resim
Cevapla

“C++ Programlama” sayfasına dön