### Alternatif bir üretim: ###
Kod: Tümünü seç
#include <stdio.h>
#include <time.h>
#include <stdlib.h>
int main() {
int tahmin, rastgeleSayi;
// Rastgele sayı üretimi için seed ayarlama
srand(time(NULL));
rastgeleSayi = rand() % 100 + 1; // 1 ile 100 arasında rastgele bir sayı
printf("1 ile 100 arasında bir sayı tahmin edin:\n");
do {
printf("Tahmininiz: ");
scanf("%d", &tahmin);
if (tahmin < rastgeleSayi) {
printf("Daha yüksek bir sayı tahmin edin.\n");
} else if (tahmin > rastgeleSayi) {
printf("Daha düşük bir sayı tahmin edin.\n");
} else {
printf("Tebrikler! Doğru tahmin ettiniz: %d\n", rastgeleSayi);
}
} while (tahmin != rastgeleSayi); // Kullanıcı doğru tahmin edene kadar döngü devam eder
return 0;
}
### Açıklama: ###
1. Rastgele Sayı Üretimi:
srand(time(NULL))
ile rastgele sayı üretimi için bir başlangıç değeri ayarlanır.
rand() % 100 + 1
ifadesi, 1 ile 100 arasında bir rastgele sayı üretir.
2. do-while Döngüsü: Kullanıcıdan tahmin alır ve bu tahmini kontrol eder. Kullanıcının tahmini doğru değilse, ona ipuçları verir (daha yüksek veya daha düşük).
3. Döngü Sonu: Kullanıcı doğru tahmin yaptığında döngü sona erer ve tebrik mesajı gösterilir.
Bu basit program,
do-while
döngüsünün nasıl kullanılacağını ve kullanıcı etkileşimi ile bir oyun oluşturmanın temelini göstermektedir.
### Ekran çıktısı: ###
